Co vás napadne, když se řekne Yusen Logistics? Znáte jednu z největších celosvětových společností zaměřených na logistiku a přepravu zboží? S HR managerem Ondřejem Rakem jsme nahlédli do zákulisí firmy a popovídali si nejen o tom, co dělá Yusen Logistics unikátním a proč tam prostě chcete pracovat..

 

Yusen Logistics je nadnárodní společnost v tom nejčistším smyslu slova. Kolik má celkem zaměstnanců? A jak velká je česká pobočka?
Celosvětově má Yusen Logistics více než 22 000 zaměstnanců. Česká pobočka, pod kterou patří i Slovensko, má k dnešnímu dni 523 zaměstnanců. Z hlediska lokalit máme pobočky v Kolíně, Strančicích, Krupce, Praze, Brně a v Nitře.
 
Pokud se nepletu, rodnou zemí Yusen Logistics je Japonsko - odráží se tento fakt nějak ve firemní kultuře? Jaká vůbec je firemní kultura v takhle velké společnosti?
Máte naprostou pravdu. Yusen Logistics je japonská společnost, která je v dnešní době globálním hráčem v oblasti logistiky. Firemní kultura naší společnosti je svým původem hodně ovlivněna. Klademe velký důraz na dlouhodobost vztahů jak se zaměstnanci, tak se zákazníky. V našem DNA je Kaizen, vztahový business a velkou, ne-li hlavní prioritou bezpečnost. Co je na Yusen Logistics velmi sympatické, je fakt, že naše centrála velmi dobře reflektuje lokální potřeby a geografické, kulturní a ekonomické prostředí. Česká republika je toho dobrým příkladem. Ve vedení společnosti máme jak japonské, tak české kolegy.
Firemní kultura je v Yusen Logistics klíčové téma. Naše firemní hodnoty odkazují na naše Mise, Vize a Strategie. Současně se promítají do našeho každodenního pracovního života v tom smyslu, jaké chování a postupy od všech našich zaměstnanců požadujeme. Naše firemní kultura je založena na dlouhodobosti, vzájemném respektu, otevřené komunikaci, neustálém zlepšování, silném prozákaznickém přístupu a na příjemném pracovním prostředí.
 
Jak vycházíte vstříc požadavkům mladé nastupující generace - homeoffice, flexibilní pracovní doba, sickdays,...?
V tomto ohledu se držíme standardu trhu. Máme širokou škálu benefitů, „klouzavou pracovní dobu“ (zejména u kancelářských pozic), ale hlavním tématem je pro nás firemní kultura, která je naším hlavním náborovým a retenčním nástrojem. Kdokoliv k nám přijde, rychle pozná, že naše pracoviště je čisté, bezpečné, příjemné a vstřícné.
 
Práce pro Yusen Logistics má jistě mnoho výhod, napadají mě hned dvě: zázemí velké a stabilní společnosti (přepravovat zboží je nutné neustále) a také možnost poznávat cizí kraje na služebních cestách. Jaké další výhody si zaměstnanci užívají? Jak se společnost stará o svoje lidi?
Toto hodně souvisí s předešlou otázkou. Zázemí velké nadnárodní společnosti je velká výhoda. Zejména pak v tom kontextu, že máme velkou míru lokální autonomie. Naši lidé tak mohou benefitovat z kontaktu se zahraničními kolegy, mohou se účastnit mezinárodních projektů a výjimkou nejsou ani kariérní příležitosti ve světě.
 
Jak to v českém Yusen Logistics vlastně vypadá?
Vypadá to skvěle! Vejdete-li do jakékoliv naší pobočky, poznáte, že jste v Yusenu. Vše je bezpečné, příjemné a čisté. Lidé se k sobě chovají slušně a všude poznáte, že máme dost práce. Platí to jak pro naše skladové provozy, tak pro naše letecké, námořní a pozemní spedice. Pro naše zaměstnance máme i ucelený Work-Life Balance program, skrze který realizujeme různé volnočasové aktivity pro zaměstnance. Naši lidé se tak mohou potkávat nejen v práci, ale i třeba na lyžích, při dětských dnech či při různých kulturních akcích.
 
Pokud pro Vás chci pracovat, jaké klíčové vlastnosti bych měla mít? Co Vás zaujme a zvýší moje šance na úspěch?
Řídíme se heslem „Attitude over Skills“. Tedy hledáme a dáváme příležitosti lidem s potenciálem a chutí učit se nové věci. Vždy potřebujeme alespoň minimální znalost a zkušenosti s danými postupy, či procesy, ale drtivou většinu z nich dokážeme naše lidi naučit. Jde nám tedy hlavně o přístup k práci a osobnost v souladu s našimi firemními hodnotami.
 
Zcela konkrétně: jakou jazykovou vybavenost má mít uchazeč do české pobočky? Zajímají vás tituly? Předchozí zkušenosti?
Všechny tři aspekty nás samozřejmě zajímají, avšak vždy dáváme do mozaiky s osobností, motivací, autentičností a chováním. Některé pozice však vyžadují konkrétní jazykovou či profesní znalost a zkušenost.
 
První kolo bylo úspěch, chystám se na pohovor - co mě čeká? S kým budu mluvit?
Při výběrových řízeních vždy dbáme na to, aby se kandidát setkal se svými budoucími kolegy a nadřízenými přímo na pracovišti. V rámci výběrových řízení kombinujeme prvky strukturovaného pohovoru, dovednostních testů a často i psychodiagnostiky. Občas se nám podaří zorganizovat i Assessment Centrum, což je vždy super záležitost, ke které zveme kolegy z provozů, aby nám pomohli vybrat ty nejlepší :)
 
A poslední otázka: proč pro Yusen Logistics pracujete Vy? A co Vás na té práci nejvíc baví?
Na Yusenu mne právě baví firemní kultura, zázemí velké mezinárodní společnosti a zároveň lokální volnost. Baví mne logistika v podání Yusenu, jak říkáme v našem HR Brandovém hesle „Logistika jinak“. Baví mne práce s mým týmem a obecně práce s lidmi v Yusenu, jak českém, tak celosvětovém.

Libil se vám článek? Sdílejte jej!